Samsung vervangt defecte batterijen van de Galaxy S4

Vorige week dook een nieuwsbericht op dat een aantal Duitse Samsung Galaxy S4 gebruikers problemen hadden met een opgezwollen batterij. Nu laat Samsung zowel in Duitsland als Engeland weten dat gebruikers die met dit probleem kampen hun batterij gratis kunnen laten vervangen.

samsung-galaxy-s4-batterij-problemen

Over de omvang van de batterijproblematiek bestaat vooralsnog onduidelijkheid. Één Duitse website citeerde een (anonieme) bron die beweert dat tot 30% van de toestellen getroffen zou kunnen zijn – een getal dat door Samsung zelf impliciet bestreden wordt: het zou gaan om enkele losstaande gevallen.

Maar om verwarring te voorkomen liet Samsung aan zowel de Engelse website Trusted Reviews als aan het Duitse MobiFlip weten dat batterijen met problemen gratis vervangen zullen worden door één van Samsung’s Servicecenters:

We ask all affected customers to please visit their nearest Samsung Electronics service centre, where they can receive a replacement battery for free of charge. We remain committed to providing the best possible user experience for our customers.

In hoeverre Nederlandse gebruikers te kampen hebben met opzwellende batterijen is niet bekend. Het redactionele exemplaar van SamsungGalaxyS4.nl werkt zonder morren naar behoren – van batterijproblemen niets te merken. Wie wel problemen ondervindt kan zich het best gewoon wenden aan de winkel waar het toestel gekocht is – of eventueel Samsung zelf (zie bijvoorbeeld HIER). Dit lijkt mij namelijk typisch zo’n situatie waarvoor garantie is uitgevonden.

(via 1, 2)

 

Reacties

  1. Een vriend van mij heeft vorige week een nieuwe batterij gekocht vanwege dit probleem.

    • Ik kom er sinds vandaag achter dat ik helaas ook dit probleem heb. De batterij is werkelijk opgezwollen en is binnen no time weer leeg. Ook tijdens het opladen wordt de backcover van mij S4 zo heet dat ik deze van de oplader loskoppel, ben bang dat deze in brandt vlieg.

      Ik hoop niet dat ik ook 2 weken moet wachten op een nieuwe batterij.

    • DE OPLOSSING!!!!!!!
      Koop bij een willekeurig belhuis een externe oplader voor je batterij. kosten ongeveer €12,50
      Bij mij laadde mijn S4 mini ook niet meer op, dus batterij los in oplader & als hij vol is in de mobiel terug plaatsen. Probleem opgelost!! 🙂

  2. Daniël zegt:

    Had een opgezwollen batterij.
    Telefoon gekocht via belsimpel
    Heb belsimpel gebeld die mij doorverwezen naar een Samsung service punt.
    Eentje in de buurt opgezocht daar naartoe gegaan vertelt wat het probleem was.
    Een week later kon ik gratis een nieuwe accu ophalen.
    Goede service, blij dat het zo makkelijk ging.
    Toch leuk dat mensen vragen of het toestel nog binnen de garantietermijn is…
    Zolang is ie nog niet uit.

    • Ik heb exact hetzelfde gehad, ook bij belsimpel gekocht, en doorverwezen naar een servicepunt van samsung, Bij mij was door de gezwollen batterij ook het display ongeveer een milimeter omhoog gedrukt. Alles werkt nog gewoon, maar het display zit hierdoor dus niet echt lekker meer in de behuizing.Toestel is eind oktober gekocht, dus nu 2 maanden, dus ik vertelde dat ik gewoon een nieuw toestel wil, en niet alleen de batterij, maar helaas, samsung vertikt het om het toestel te vervangen. Klootviolen zijn het, en voor mij is dit de eerste en het laatste samsungprodukt waar ik geld aan heb gespendeert.

  3. Ik had hetzelfde. KPN opgebeld, servicepunt, 2 dagen later nieuwe batterij gekregen.
    De batterij stond zó bol, dat hij zelfs het scherm naar voren had geduwd. Het scherm stond ter plaatse van de batterij 0,5 – 1 mm hoger.
    Commentaar van servicepunt: Die batterij zit nog nét in de garantie, want: op de batterij(!!) zit maar 6 maanden garantie, maar dat scherm, daar doen ze niks voor.

    Dus is de vraag over de garantie helemaal niet zo vreemd.

    Op zich wel raar dat als het scherm eruit wordt gedrukt door de batterij, dat Samsung dat niet een probleem vindt waar ze wat aan zouden moeten doen.

  4. Heb ook continu problemen met me s4 accu snel leeg telefoon bloedheet scherm bol etc uitvallen tot ergenis toe nu belsimpel gemaild deze willen me een halve accu vergoeden eigenlijk schandalig voor een telefoon van deze prijs

  5. Wei Cheng zegt:

    Gewoon bellen met samsung en dan dien je een claim in. het is een bekend probleem. vodafone verwijst je door naar de samsung hotline wat eigenlijk gewoon de samsung klantenservice is. serienummer + imei nummer van je telefoon doorgeven en ze sturen je binnen 2 weken een nieuwe batterij op.

  6. Rutgers zegt:

    Ook een bolle accu.
    Zelf direct een nieuwe aangeschaft.
    En ja hoor, twee week later weer een bolle accu en kan weer niks zonder telefoon.

    Goh wat ben ik blij met een samsung pffff

  7. Ik had ook last van een bolle accu. Gelukkig geen ellende van een kapot scherm daardoor.

    Naar de T-mobile geweest en die sturen de accu naar Samsung en ik krijg binnen 2 weken een nieuwe thuisgestuurd. Valt gelukkig nog onder de garantie.

    Verder heel tevreden over de S4, werkt veel beter en sneller dan een S2, terwijl ik daar al erg tevreden over was.

  8. Heb ook last gehad van een bolle accu. Binnen 3 mnd na aankoop viel het toestel spontaan uit. De Vodafone winkel heeft me direct gratis een nieuwe batterij gegeven 🙂

  9. marianne zegt:

    Eergisteren ging mijn batterij van mijn s4 kapot naar sevicecentrum gebeld en kon gelijk een nieuwe batterij ophalen

  10. Die van mij is ook dikker dan normaal. Naar de winkel gegaan en er wordt een nieuwe naar me toegestuurd. Dit duurt alleen wel 5 – 10 werkdagen ivm de vele aanvragen van nieuwe batterijen.

  11. Bij de S4 van mijn vriendin kwam het zelfde probleem iedere keer uitval en weer opstarten.
    Ikzelf heb ook een S4 en wilde de batterij omwisselen om te kijken of dit wat uitmaakte.
    met beide batterij in de handen viel het gelijk op dat de batterij van de 1 dus bol stond.
    Samsung gebeld en inderdaad word netjes opgestuurd. Wat mij wel opviel is dat mijn S4 een batterij uit Korea heeft en die van mijn vriendin uit China.

    • Beste,
      juist het zelfde voor.
      S4 met chineese batterij met problemen.
      Koreaanse gekocht, geen probleem meer.
      Wat te doen met de kapotte om die om te wisselen ?
      Ik ben wel uit Belgie.

  12. Eergisteren klantenservice van Samsung in Nederland gebeld met het probleem van mijn telefoon. De medewerker die ik aan de lijn had wist nergens van en verwees me naar een servicepunt in Nederland. Heb daar geen contact mee opgenomen omdat ik in Duitsland woonachtig ben. Gister servicepunt in Duitsland gebeld vanwege de batterij van mijn S4. Vandaag al nieuwe met post binnen. Prima snelle service. Moet wel zeggen dat ik het absoluut een slechte zaak vind dat ze bij een klantenservice niet thuis geven. Hadden ze moeten weten.

  13. mijn batterij was ook snel leeg gelukkig kwam ik deze site tegen en zo wist ik dat ik opgezwollen batterij had dus ik bracht terug naar tmobile en ik kreeg binnen 2 dagen m’n nieuwe batterijen en werken goed. 🙂

  14. Hoi allemaal,

    Mijn Galaxy S4 valt sinds een dikke maand telkens uit. Dit gebeurt vooral tijdens het gebruiken van de camera. Mijn batterij wordt af en toe behoorlijk warm. Nou weet ik niet zeker of dit probleem ook aan een dikker batterij ligt? Hoe weet je of deze dik is? Ik zie namelijk niet echt een verschil.

    • je kunt voelen dat de batterij aan de binnenzijde dikker is dan aan de randen. Als je het niet vertrouwd kun je het beste langs een Service Center van Samsung gaan.

  15. Ook mijn Samsung Galaxy S4 ging meerdere malen per dag spontaan uit en daarbij liep de batterijspanning snel terug. Een opgezwollen batterij bleek de oorzaak. Via een Samsung Service Center gelijk een nieuwe batterij ontvangen.

  16. Mijn batterij staat ook bol, ik ga morgen naar een Samsung Service Center! hoop dat ik gelijk een nieuwe accu kan ontvangen

  17. ik ook veel problemen met mijn S4. zit bij vodafone, maar heb steeds E als bereik ipv 3G. die vertelden doodleuk dat ik dan via 2g moest gaan , maar daar heb ik deze telefoon niet voor. maar batterij moest ik ook 2a3 x per dag opladen. telefoon viel ook steeds uit.
    Nu via belcompany telefoon opgestuurd. wel 2a3 weken kwijt. dus benieuwd wat ik terug krijg

  18. Zelfde probleem gehad. Vandaag naar de Vodafone winkel gegaan en kosteloos vervangen.

  19. De batterij van mijn S4 is ook opgezwollen.
    Zal de batterij ook moeten vervanegn.

  20. David Danneels zegt:

    Ik heb hetzelfde probleem met de batterij van mijn s4.
    Hij viel steeds sneller uit, waarna ik hem terug moest opladen ook al toonde hij nog 60% batterij.
    Op het laatste viel hij al uit op 85%
    Vandaag terug naar de winkel geweest waar ze me meldden dat dit een gekend probleem is en dat – nadat ik met samsung contact zou opnemen- de batterij gratis ging vervangen worden.

  21. Vandaag naar Vodafone geweest met hetzelfde probleem. Telefoon is net 4 maanden. Zij verwezen mij door naar een handyman om daar zelf een batterij te kopen (ondanks dat het een bekend probleem was). Kon ook mijn telefoon voor 3 weken afstaan ter reparatie?!?!?!?!?! Welke reparatie…..de batterij is stuk. Nu maar bon ingestuurd naar Samsung en hopen dat ze het vergoeden.

  22. sam vanachter zegt:

    Heb ook dit probleem.
    woon in belgië en hier moet je gewoon naar de samsung service lijn bellen ( duurt wel 20min ) maar je krijgt binnen de 5 dagen een nieuwe batterij opgestuurd en moet dan je oude naar hun sturen.
    Lekker makkelijk opgelost vind ik!

  23. Ook mijn accu was bol, heb na 3 weken nieuwe accu ontvangen van Samsung. Leg de nieuwe mooi ongebruikt in de kast voor later en heb een nieuwe poweraccu gekocht voor 19,95 (http://www.leka-trading.com/index.php?route=product/product&product_id=159) zo blijft ook mijn originele achterkant netjes.

    • Bedankt voor de tip. Is het veel verschil met de originele accu?

      Bij de T-mobile zeiden ze dat het NIET aan de batterij lag, terwijl ik dat wel aangaf. Doe je thuis deskresearch blijkt het dus wel zo te zijn, was hem dus bijna een paar weken kwijt geweest.

      Nu even kwestie van nieuwe accu gelukkig!

    • johny van den broeck zegt:

      heb je goede ervaringen met die 5600mah battery voor de SSG s4.
      wil namelijk ook een SSG S4 kopen maar door de schrik van de slechte samsung battery.
      zou ik ineens een andere willen kopen. tenzei die dat ook hebben.
      hopen op een reactie mvg johny van den broeck

  24. Beste mensen,

    Een dikke batterij is een heel veel voorkomend probleem. Ik had hiervoor een Note 1 die had ook een dikke batterij. Waarschijnlijk komt dit omdat ze er niet voor gemaakt zijn dat als je gaat slapen. Je telefoon in de oplader doet. Wanneer je wakker bent haal je hem er pas uit. Maar de telefoon is waarschijnlijk al na 2/3 uur opgeladen. Dus de telefoon raakt overspannen. Wat uiteindelijk een dikke batterij veroorzaakt. Echter heb ik nu een batterij uit korea voor zover ik weet nog niet verdikt. Wat ik wel merk is dat de batterij al gauw in een half uur tijd 15/20% kwijt is. Andere mensen die dit ook ervaren die geen verdikte batterij hebben?

    Mvg,

    Kai

  25. rolf janssen zegt:

    Hoi
    Ik heb pas een s4 overgekocht van iemand.
    Met bon van phonehouse,maar nu start de s4 telkens automatisch op en de telefoon wordt ook warm en snel leeg.
    Maar aan de accu is niets te zien.
    Kan ik dan ook terug naar de winkel gaan?
    En hoe zit het met de naam en adres op de bon van de vorige eigenaar moet ik die laten wijzigen of iets?

  26. Pfff, wat eerste serie is een en al drama, Simreader is al stuk geweest, Beelscherm kapot doordat het geen beeld meer gaf, destijds is de batterij vervangen, en nu weer de batterij kapot. Toestel valt ook steeds uit.

  27. Mijn telefoon viel steeds opeens uit. Ik naar Telfort gebeld, moest ik met de medewerker aan de telefoon mijn telefoon rebooten, weg alles op mijn telefoon. Vervolgens valt dat ding weer uit, bel ik nog een keer, zeggen ze dat het me accu is. Nou lekker handig, al mijn gegevens kwijt komen ze daarmee en vervolgens nog zeggen het enige wat wij kunnen doen is binnen 7 werkdagen een accu opsturen, maar u mag uw toestel niet meer gebruiken. 7 dagen zonder telefoon?! Dat was het enige wat ze konden doen, en naar de klachtenlijn doorsturen wouden ze niet. WAARDELOOS dit!!!!!

  28. Sharon,

    Wat had jij van de klantenservice verwacht?
    Denk je dat daar allemaal helderzienden zitten die direct kunnen zien wat er aan jou telefoon mankeert zonder hem zelfs maar gezien te hebben?
    Als je naar een klantenservice belt kun je verwachten dat ze met jou een bepaalde stap voor stap procedure gaan afhandelen om de meest voorkomende problemen op te lossen.
    Uiteindelijk zullen ze je altijd vragen je telefoon te rebooten naar de fabrieksinstellingen, hiermee worden de meest voorkomende problemen opgelost.

    Mocht dat niet helpen, ja dan moet je het toestel ter reparatie gaan aanbieden tenzij het plausibel is dat het echt de batterij is, dan kunnen ze er eentje opsturen.

    De klantenservice heeft hier gewoon goed gehandeld.
    Trouwens dat ze jou niet wilden doorverbinden naar de klachtenlijn zoals jij dat noemt is ook logisch, die hebben zie niet specifiek. De helpdesk IS de klachtenlijn. Maar je zou wel in beklag kunnen gaan maar daar heb je hun toestemming niet voor nodig.
    Je kunt gewoon naar hun website gaan en daar een klacht indienen of het contact adres daar opzoeken en schriftelijk in beklag gaan.

    In dit geval zal het je niks helpen.
    Je had ook een backup van je telefoon kunnen maken via bijvoorbeeld Samsung Kies, voordat je je telefoon reboot naar de fabrieksinstellingen.

    Het is niet de schuld van een bedrijf dat jij geen backups maakt.
    En tot slot, ja, als je telefoon kapot gaat zul je meestal een tijdje zonder moeten.
    Als je wasmachine kapot gaat is dat namelijk net zo.
    Tenzij je voor dat soort dingen gaat verzekeren natuurlijk.

  29. Net ook gebeld met het probleem van een dikkere batterij…. telefoon valt sinds een week telkens uit. Soms staat ie ineens helemaal.in het Duits na het opstarten. Eerst viel hij continu uit bij 50% vol en nu al bij 80%. Nieuwe batterij wordt opgestuurd 🙂 ben blij dat ik dit nieuws tegenkwam want ik wilde gisteren eigenlijk een nieuwe battrtij kopen. Nu afwachten….

  30. Net ook gebeld met het probleem van een dikkere batterij…. telefoon valt sinds een week telkens uit. Soms staat ie ineens helemaal.in het Duits na het opstarten. Eerst viel hij continu uit bij 50% vol en nu al bij 80%. Nieuwe batterij wordt opgestuurd 🙂 ben blij dat ik dit nieuws tegenkwam want ik wilde gisteren eigenlijk een nieuwe batterij kopen. Nu afwachten….

  31. Ik heb dit probleem een paar weken geleden ook gehad. Wat je het beste kan doen is naar een samsung servicepunt gaan in de vodafone winkel hebben ze dat bijvoorbeeld. Daar hebben ze er gratis een nieuwe batterij voor me ingezet. Maakt niet uit welke provider je hebt of waar je m gekocht hebt. Succes ermee!

  32. Ook ik ben vandaag naar de kpn xl center geweest en heb idd de zelfde probleem. Aangezien er niks op voorraad was moesten ze heb bestellen n zou uiterlijk aanstaande dinsdag binnen zijn.

  33. Bij ons 3 toestellen met dezelfde problemen . Inmiddels zelf al batterijen gekocht .

  34. Ook ik heb een obesitas batterij.
    KPN gebeld uitgelegd dat mijn batterij dik is. Ondanks dat ze er nog niet van gehoord had stuurt ze gelijk een nieuwe batterij op.

    Je betaald misschien iets meer voor KPN maar je hebt dan ook geen gezeur bij de klantenservice.

  35. Marco cornelissen zegt:

    Hier ook 5 weken geleden op gezwollen batterij nieuwe erin onder garantie een week geen telefoon! Nu vanmorgen batterij gloeiend heet 1 uurtje nadat hij opgeladen was en leeg en nu laad hij niet verder op dan 60%? Ik heb met kan gebeld en heel boos gezegd dat ik nu dit toestel echt beu ben en moet morgen terug bellen met klachten erin!ben benieuwd wat ze zeggen ik zeg bij betalen en weer een iPhone terug ben nu die galaxy s4 kotsen 2 batterijen in 5 weken

  36. Ane vd Moolen zegt:

    3-12-2013. Kom net terug uit de winkel. Zelfde problemen als hierboven. Telefoon komt in een patroon van uitvallen opstarten uitvallen batterij leeg. En op het laatst als je batterij nog 85% aangeeft. Batterij was ook opgezwollen. Was van made in China. Heb nu een van Korea, kijk of die beter is. Telefoon is 4 maanden oud. Is nu ok was dus duidelijk de batterij. Ook startte hij op in een compleet onleesbare taal, weet dus waar je zijn moet voor taalinvoer. Bedankt iedereen voor jullie reacties. Iedereen weet nu direct dat hij of zij de batterij kunnen vervangen.

  37. Heb ook te maken gehad met dit probleem,
    even naar samsung gebeld om te zeggen dat mijn batterij aan het opzwellen was.
    Ze hebben direct mijn gegevens gevraagd alsook die van de batterij en het toestel.
    Een week later heb ik eindelijk de nieuwe batterij ontvangen. Tot nu toe blijkt dit alle problemen van het rebooten van de gsm op te lossen !
    Dus mensen met het probleem : samsung bellen, nieuwe batterij aanvragen en geduldig afwachten.
    ps: ik heb men gsm wel nog blijven gebruiken tijdens het wachten op de nieuwe batterij

  38. Sinds 2 dagen geleden zie valt mij S4 ook steeds uit en wordt hij vrij warm. Nu zag ik gisteren tot mijn verbazing dat de accu aan het opzwellen is. Toen ben ik gaan googlen en las ik mindere berichten.. Telefoons die ontploffen en laders die compleet smelten. Ik ga vandaag samsung maar even bellen met dit bekende probleem. Mijn vader heeft de S4 Mini, en die begint nu ook al warm te worden. Beide telefoons zijn pas 2 maanden oud!

  39. Ook ik ben de lul met de opgezwolle batterij overigens lees ik hier nog best goeie verhalen over het vervangen van de batterij Ik werd heel laconiek weg gestuurd bij tmobile dat iksamsung maar moest bellen voor een nieuw batterij Ik wacht nu al 5 dagen Ik vind het echt niet normaal! !! Ze doen er ook zo laconiek over als dat ding in de fik vliegt kijken of ze dan nog lachen in de rechtzaal!

  40. lambert konings zegt:

    mijn s4 komt uit Rusland heb hem nu 4 maanden nog steeds geen problemen behalve met micro sd kaart die schijnt om de maand kapot te gaan maar dan formateer ik hem op de pc en is hij weer ok batterij nog geen problemen mee gehad een nadeel is wel azerty toetsenbord in plaat van qwerty maar das snel geleerd

  41. Ik heb de Samsung Galaxy S4 sinds September 2013, via BelSimpel bij een abonnementverlenging aangeschaft, na jaren lang HTC gebruikt te hebben, ben ik vanwege de slechte en vooral trage werkende HTC modellen over gestapt naar Samsung.
    Mijn accu zag er niet direct opgezwollen uit, maar hij is wel heel erg snel leeg.
    Ter vergelijking, in het begin, toen ik hem had, en de accu was 100%, en het is ’s ochtends 6:00am, want ik vertrek vroeg naar werk, was hij ’s avonds om 23:00pm nog niet leeg, maar dan wel bijna.
    En nu als ik hem om 16:00 uit de stroom haal bij mijn werk, en hij is 100%, is hij ook al helemaal leeg rond 23:00pm diezelfde avond.
    Voorheen kon ik de accu tot en met de laatste 1% gebruiken, maar nu bij 15% mag je hem in de lader gooien, anders slaat je telefoon uit.
    Gisteren, donderdagavond 19 december 2013, na Kerstborrel onderweg naar huis, toen ik in de trein zat, was mijn accu 40%, daarna sloeg mijn mobiel uit, en ik krijg hem ook niet meer aan, en toen ik even later hem wel aan kreeg, nog geen 10 min later, stond mijn accu in eens op 15%., ik denk, dit gaat wel heel erg snel, en dit binnen 10 minuten.
    Toen was mijn geduld op, en heb ik vandaag besloten met Samsung chatsessie te gaan starten.
    Het hele verhaal gedaan, uiteindelijk vroeg hij mijn adres gegevens, en IMEI nummer, S/N nummer S4, en S/N nummer batterij.
    Hierin kwam al naar voren, dat ik een accu heb uit de slechtere serie, en krijg nu kosteloos een nieuwe opgestuurd uit de betere serie. En pas als ik deze heb, hoef ik de oude op te sturen naar Samsung, naar een antwoordnummer, dus het kost mij helemaal geen geld godzijdank.
    Duurt 5 tot 10 dagen voor de nieuwe accu, en anders zou ik helemaal mijn mobiel die periode niet kunnen gebruiken. Al bij al een hele goede service waar ik zeer over te spreken ben.
    (Misschien kwam het ook, omdat ik aan gaf van HTC over gestapt te zijn naar Samsung, deed ik niet voor niets.)

    Dit blijkt toch maar weer dat Samsung wel GOEDE service verleent, en dit wilde ik even in min lange verhaal kwijt.

    Groetjes,
    Arno

  42. Hinke Visser zegt:

    Hallo
    Heb precies het zelfde
    Na de telefoon opgeladen te hebben en dus helemaal vol was en dat hij de de batterij gewoon leeg trekt waardeloos.
    Zelf de pin code wist hij dan als ik hem weer aan de lader heb gezet en weer redelijk vol is en mijn pincode dan intoets en die wist hij dan,,,, dus weer de pukcode intoetsen ..wordt helemaal zenuwachtig van deze telefoon bah bah bah

  43. Hinke Visser zegt:

    Hier nog een keer Hinke Visser
    Ik wil even zeggen dat ik de telefoon nog niet een maand heb en hiervoor een galaxy 2 had waar ik nooit problemen mee had

  44. Hetzelfde probleem met de batterij van mijn S4 , bij t-mobile moest ik batterij en toestel inleveren. Zou ca 2 wkn kunnen gaan duren, dus 2 wkn niet bellen of gebeld kunnen worden heb geen huistelefoon, moet je dan maar weer accepteren. Toestel zou compleet opgeschoond worden en terug naar fabrieks instellingen- zal dus info kwijt raken. Hoop dat meneer post snel weer aflevert.

  45. Hier ook zelfde probleem. Gisteren uur aan de lijn gezeten bij Tele2 mijn provider. Moest hem opsturen. Ik zeg, mijn probleem kom ik op zoveel sites tegen, het is de batterij. Dat weten we niet zegt ze.
    Zou m’n tel 6 weken kwijt kunnen zijn werd er gezegd. Ja daag, wie betaald dan m’n abonnement? Vandaag Samsung gebeld, topservice, zeer bekend probleem. Wordt nu kosteloos een nieuwe accu opgestuurd.

  46. T. van de Ven zegt:

    Ook ik heb dit probleem, vanochtend naar phonehouse terug gegaan, waar ik mijn galaxy gekocht had, zij herkende het probleem en vertelde dat ik het best naar een samsung service punt on gaan, dat ze daar meteen de batterij zouden verwisselen, Helaas volgens het service punt (vodaphone eindhoven) werkte dat zo niet en moest ik terug naar phonehouse. Die hebben mijn batterij nu teruggestuurd
    Ik heb nu zelf maar een nieuwe batterij gekocht zodat ik mijn tel. wel kan blijven gebruiken, baal hier wel heel erg van.

    Ik ben al jaren samsung- fan maar met dit gedoe ben ik nu wel om.

  47. Claudia zegt:

    Ook ik had t zefde probleem.Met m’n telefoon naar Samsung servicepunt geweest vandaag, na vijf minuten stond ik weer buiten met een nieuwe batterij.

  48. Rob Dijkstra zegt:

    Ook ik ben getroffen door een uitdijende accu. Gisteren bijvoorbeeld: binnen 40 minuten van 84% naar 15% (wel met GPS/navigatie aan), bij 15% ineens uit, viel telkens weer uit bij opnieuw opstarten, met voeding aansluiten weer werkend gekregen waarbij de accu toen op 0% stond. Maar ook zonder reden uitvallen, waarna de accu daarna zo 20-25% lager aangaf. Toestel is 7 maanden oud.

    Samsung Service adres gebeld, Vodafone Amsterdam. Deze verbond mij door met de Samsung Benelux service desk. Verhaal uitgelegd, nummers doorgegeven en binnen 5 – 10 werkdagen kan ik een nieuwe bestellen. Toch nog maar even met Vodafone service punt gebeld. Hier kon ik langs komen om een nieuwe accu op te halen, alleen moest ik hierbij een factuur meenemen. Ik heb alleen een zakelijke telefoon en degene die dit bij ons beheert is nu met vakantie. Nog maar een keer gebeld met Samsung, die mij wisten te vertellen dat de 6 maanden niet opgaat hier, aangezien het om een fabricagefout gaat.

    Dus de opties zijn of met factuur naar een service punt en direct geholpen worden, of samsung bellen en 5 – 10 werkdagen wachten. De 6 maanden garantie is hier niet van toepassing.

  49. m Janssen zegt:

    Na update waren de problemen begonnen.
    Sinds ongeveer een week, geen tijd gehad telefoon weg te brengen. Morgen naar t-mobile en een oplossing zoeken.
    Ik vermoed dat mijn batterij bol staat. Je voelt het maar het is niet goed te zien.
    Hopelijk snel opgelost maar het rare is dat sinds de laatste update mijn telefoon telkens uitvalt. Herkenbaar ????

  50. Heb ook hetzelfde probleem als voorgaande, vindt het alleen jammer dat je weer drie uur kwijt bent en dat je betaald moet corresponderen c.q. bellen met samsung. Had deze uren liever besteed aan declarabele tijd a €40,- per uur

  51. Heb zelfde probleem bij 50% valt hij uit en kan alleen aan als ik de oplader aansluit, heb de batterij eruit gehaald en inderdaad ook een dikke bolle batterij, heb samsung gebeld en krijg een nieuwe opgestuurd top service toch!

  52. rozanne zegt:

    Ook hier het probleem vd dikke batterij en uitvallen op 85%. Ben verzekerd via pro assist mr dan ben ik meestal paar weken mn tel kwijt. Wie kan ik beter bellen, verzekering of samsumg? Of langs Vodafone gaan?

  53. Marloes zegt:

    Ik kwam er afgelopen zondag achter (na veranderen van hoesje) dat mijn beeldscherm uit het toestel kwam. Ik had al eerder gemerkt dat de batterij warm werd tijdens gebruik maar verder nooit problemen van ondervonden. Nadat mijn telefoon in het nieuwe hoesje zat (die niet meer helemaal om het beeldscherm heen zit) kreeg ik ook problemen. Telefoon viel zomaar uit en beeldscherm begon te knipperen. Maandag maar naar de vodafone winkel gegaan. Hier kreeg ik te horen dat de batterij bol staat en door de warmte hiervan dat de lijmlaag langs het beeldscherm los is gelaten waardoor alles bol is gaan staan.

    Dit is de eerste keer dat ik mijn telefoon niet verzekerd heb. Ik ben er super zuinig op.
    Telefoon nummer gekregen van Dynalogic om af te spreken wanneer ze mijn telefoon op kunnen halen voor reparatie.
    Dit ging gelukkig vrij vlot. Afgelopen dinsdag hebben ze hem meegenomen. Nu ongeveer een week wachten zeggen ze en dus maar heel erg hopen dat hij te fixen is en dat er geen kosten aan verbonden zijn…..

  54. Ed Molekamp zegt:

    Ik heb ook het probleem met een opgezwollen telefoonbatterij ik wil weten waar er in de buurt van hoofddorp zo’n service center is kan iemand mij helpen.

  55. Vandaag voor de derde keer mijn telefoon samsung s4 thuis bezorgt en hij is nog niet goed gemaakt. zeer frustrerend hij valt elke keer uit. Laatste keer een duidelijke brief erbij in gedaan voor studentmobiel aangezien ze de eerste 2 keer een update hebben gedaan in het pakketje zat een brief dat als die nog niet deed ik samsung zelf maar moest bellen die vrouw kon niks voor me doen want ze hadden deze keer ook weer een service update gedaan. Ik moest mijn mobiel maar weer voor de vierde keer gaan opsturen zucht. Ik ben inmiddels nu al vanaf november bezig met die telefoon.

  56. Ik heb mijn toestel nu ong. 4 maanden. Ook mijn batterij is in no time leeg en opgezwollen.

  57. Annemarie zegt:

    Mijn Samsung Galaxy viel na de laatste update 4.3 ook steeds uit met een batterij percentage van nog dik 80% Bij het opnieuw opstarten bleef hij vastlopen bij het Samsung logo en zo bleef dat door gaan. Inmiddels ben ik erachter wat mijn batt steeds leeg trekt en zorgt voor het niet meer aan willen gaan… De Google Play store… Deze uitgezet onder applicatiebeheer en sindsdien geen problemen meer gehad!! Wou ik toch even met jullie delen 😉

  58. Annemarie zegt:

    P.s. trouwens alles geprobeerd voor die tijd zoals een harde reset maar geen resultaat. De Samsung wou ook alleen maar weer aan, aan de lader…

  59. Ik had ook zo’n duidelijk opgezwollen batterij in mijn Samsung Galaxy S4. Het blijkt dat in de batterij een chip zit die door de opzwelling in de verdrukking komt en daardoor raar begint te doen. Ik vermoed dat dat de oorzaak was van het “boot-loop” probleem dat mijn telefoon vertoonde. Ben naar een Samsung-servicepunt gegaan (hier in Utrecht is dat een Vodafone-winkel) waar ze zonder verdere vragen de batterij omruilden voor een nieuwe. Ik zat nog net binnen de garantie-periode (voor de batterij is dat een half jaar) maar daar werd helemaal niet naar gevraagd. Kennelijk wordt door Samsung erkend dat het een ondeugdelijk product was en dus een garantieduur ter lengte van de te verwachten normale gebruiksduur in acht dient te worden genomen.

  60. •U maakt verbinding met het LiveChat systeem. Als dit een paar minuten duurt, probeert u dan alstublieft opnieuw.
    •(Ons webteam helpt u over enkele ogenblikken.)
    Over enkele ogenblikken is een lid van ons webteam beschikbaar. U staat nu op plaats 1 Bedankt voor het wachten. Als u een vraag heeft over een door u gekocht product, zorg dan dat u uw productgegevens bij de hand heeft, zoals het serienummer en de aanschafdatum.
    •Welkom bij Samsung Live Chat. Wat kan ik voor u doen?
    •cagla :
    Goedenavond, waarmee kan ik u van dienst zijn?
    •bart van Helden :
    mijn batterij van mn galaxy s4 is behoorlijk opgezwollen en het toestel valt ook steeds uit
    •cagla :
    ik kan voor u een aanvraag indienen zodat u binnen maximaal 10 werkdagen een nieuw batterij van ons ontvangt.
    •bart van Helden :
    graag
    •cagla :
    wat is uw adres gegevens?
    •bart van Helden :

    dit zegt genoeg toch??

  61. 27 dec gebeld naar t mobile, en wilden dat ik hem opstuur. Blijkt ook opgezwollen batterij. Na advies van iemand die mij vertelde dat dit een bekend probleem was, samsung gebeld en zit nu nog op een vervangende batterij te wachten, bijna 3 weken verder nu!!!

  62. Jan Geleedst zegt:

    In eerste instantie dacht ik dat mij oplader defect was….nieuwe gekocht….helaas….toen maar een nieuwe batterij …..helaas…. zeer snel leeg. Aan de buitenzijde niks bijzonders te zien…daarnaast moet ik mijn toestel minimaal 12 uur aan de oplader leggen om hem op te laden. Zonder iets bijzonders te doen of het toestel gebruikt te hebben is die binnen 6 uur weer leeg. Nog geen jaar oud. Deze week maar even terug naar de leverancier..

  63. Jan-Nico Silvius zegt:

    Heel erg bedankt voor de tip!
    Mijn batterij was ook niet ok. De telefoon kon niet meer opstarten via de batterij terwijl deze echt helemaal vol was. Alleen met telefoon op de lader lukte het om telefoon te starten.
    Ik heb gebeld met het telefoonnummer van de link uit het artikel en nu stuurt samsung mij een nieuwe batterij toe. Binnen nu en 10 dagen hoop ik van dit probleem te zijn verlost.

  64. Jolanda zegt:

    Ik had dat probleem ook met de batterij. Spontaan uitvallen, niet meer opgestart komen, of ik moet hem gelijk aan de stroom hangen. Dacht aan eerste instantie aan een virus. Maar ff gegoogled en ik lees dat verhaal van de gezwollen batterij… ik kijken en ja hoor ook gezwollen. Ik heb gebeld met Samsung en ik krijg een nieuwe opgestuurd (binnen 10 dagen).
    Kijk naar de batterij of het serienummer begint met BD1D. Hier zit de fout in… Je moet ook nog uitkijken dat de batterij niet het scherm verdrukt. Want dan is de gsm straks niet meer bruikbaar.

    Groetjes en succes allemaal.
    Jolanda

  65. ook probleem. toestel bleef steeds aan en uitgaan? vodafone gebelt en die verbonden direct door naar Samsung. oplossing nieuwe accu. duurde helaas wel 15 dagen! belachelijk lang, maar wel opgelost voorals nog.

  66. Hallo, een aantal maanden terug een nieuwe batterij gekregen omdat hij bol stond. Helaas deze batterij staat ook bol en mijn scherm wordt nu naar voren gedrukt. Morgen maar weer naar de belcompany.
    Mijn samsung werkt verder prima maar ik hoop dat het scherm toch geen verdere problemen gaat geven.

  67. Ik heb ook een Samsung S4 die spontaan uit valt en dan soms niet meer op start.
    Als je de accu eruit haald en weer terug plaatst dan start hij weer op.

    Mijn accu staat niet bol, maar heb toch het idee dat het aan de accu ligt.

    Zijn er mensen die herzelfde probleem hebben waarbij de accu ook niet bol staat.

  68. Heb ook batterij (opgezwollen) problemen en contact gezocht met Samsung en zeer goed geholpen. Wisten af van het probleem, fabricagefout. Nieuwe batterij zou vandaag nog worden opgestuurd, dus prima service.

  69. Ook ik ben getroffe met een bolle batterij. Samsung gebeld batterijen waren op voorraad nu maar afwachten. Tot die tijd raden ze aan een andere tel te gebruiken ivm verdrukking!

  70. Hallo,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb sinds een paar maanden een s4, deze werd steeds kokend heet tijdens het laden batterij zag er nog normaal uit naar veel praten bij kpn een nieuw toestel gekregen. Deze is nu 3 weken oud en doet weer het zelfde meer mensen hier last van of tips?

    Groetjes ilse

  71. Ik heb mijn S4 al sinds april/mei 2013. Nu sinds enkele weken pas problemen met de batterij. Is al de hele tijd erg warm met opladen, maar nu het probleem erbij gekregen van het steeds opnieuw opstarten.

    Samsung service punt gebeld. Sturen nu een nieuwe batterij op via de post. Geen vragen over garantie oid. Terwijl hij dus duidelijk ouder dan half jaar is! Prima service.

  72. Ook bij mij een bolle accu…
    Gratis en zonder discussie bij de lokale phone house omgewisseld…
    Probleem opgelost.

    Perfecte service overigens want de GSM was daar niet gekocht.

  73. Nou jaaa zeg.. al zoveel maanden aan de gang en dan bel ik servicelijn 0900 zoveel per minuut en zegt ze dat het 2 wkn kan duren voor ik m binnenkrijg “het zijn er zoveel”.. WAT????
    Dat zie ik hier nu ook!! Dan verkoop je ze toch niet meer? Hoezo incidentele gevallen???
    En je neemt mensen aan om ze sneller te versturen..ik vind dit heel slechte service..ik kan mijn telefoon echt maar kort gebruiken en dan zit ie alweer in de lus aan uit aan uit … Wat vreselijk frustrerend.

  74. Kan het kwaad om de batterij te blijven gebruiken totdat samsung de nieuwe opstuurt?

    Of kun je beter een reservetelefoon gebruiken tot die tijd?

  75. marcel zegt:

    Uurtje geleden mijn half jaar oude S4 van de lader gehaald…nu nog slechts 75%, pfff ben een beetje klaar met Samsung. Kom van een Iphone 4 en door vele positieve geluiden voor deze Samsung gekozen maar achteraf gezien wrschnlk door mensen die nog nooit een Iphone hebben gehad. Ik heb een Iphone 5S besteld en ga binnenkort weer graag terug naar Apple….

  76. Geeft Samsung aan dat het probleem met een vervangende accu niet meer kan voorkomen of krijg je gewoon eenzelfde type accu als je al had en is het waarschijnlijk dat deze hetzelfde euvel zal hebben? Of is daar niets over gecommuniceerd?
    Ik kan geen officieel bericht van Samsung vinden….

  77. Ook mijn S4 had problemen dat hij bleef opstarten. Toestel gekocht bij The Phonehouse met eigen repairafdeling. Direct gecontroleerd en vervangen. Probleem opgelost. Goede service.

  78. PeterCM zegt:

    Op 8 maart 2014 een gloednieuwe S4 Black Edition gekocht bij T-Mobile shop Harderwijk.
    Er werd net een nieuwe zending afgeleverd. Na 5 dagen apparaat weer ingeleverd. Batterij binnen 2 uur al op 74%, na halve dag vrijwel leeg. Apparaat soms erg warm/heet. Toestel echter ongebruikt en alle energiebesparingsopties ingesteld! Drama dus…..
    Onder afgifte van brief, met daarop alle goed beschreven klachten, van T-Mobile zonder mokken geheel nieuwe doos (S4 mét ingesloten batterij) retour gekregen. Prima service.
    Klachten nu voorbij, batterij zeer zuinig: slechts 1 à 2 % verloop per 2 uur (ongebruikt)!

  79. Corlien zegt:

    Sinds 27 dec 2013 een samsung S4. Sinds half januari steeds naar de belcompagny terug geweest ivm de batterij dat ie zo heet wordt. Inmiddels zijn alle losse onderdelen vervangen. Nieuwe update via kies gedownload. Ik ben benieuwd maar hou me hart vast. Dat wordt waarschijnlijk van de week voor de 7e keer terug naar de Belcompagny. Ben blij dat ik niet de enige ben. Het wordt nu tijd voor andere actie.

  80. Lekker zeg, voor mijn zoon en mij beide een nieuwe S4 gekocht….beide batterij in no time leeg. Toestellen na opladen bijna zonder hem te gebruiken in een paar uur tijd leeg…..

  81. Bianca zegt:

    Hier ook hetzelfde probleem. Telefoon viel spontaan uit. Uiteindelijk stond alles in het Russisch in mijn telefoon…… Dat is toch lastig. Batterij bleek bol te staan….. kon m op tafel laten draaien als een tol. Via Samsung wordt er binnen 10 werkdagen een nw batterij toegestuurd. Maar: U mag de telefoon niet meer gebruiken tot u de nw batterij binnen heeft….. Das lkkr zeg!!! Samsung levert een ondeugdelijk product en de consument mag gewoon 10 zonder telefoon zitten.

  82. Thierry zegt:

    Ik heb via de samsung servicelijn begrepen dat bij bepaalde S4 samsung’s er slechte accu’s zijn geleverd. Men heeft daarom de garantie van 6 maanden verlengd naar 2 jaar werd mij verteld.
    Je geeft gegevens op van jezelf en de S4 imei nr etc en men stuurt een nieuwe accu op.
    Prima service, echter voordat je er achterkomt dat het je accu is moest ik dit alles dus zelf zoeken via internet en heb ook tegen samsung gezegd waarom zij dit niet op hun site melden of een terugroep actie doen maar helaas.

  83. Mijn accu is opgezwollen.Bij vodafone hebben ze mij ook doorgestuurd naar een service punt.
    Kan ik ze ook telefonisch bereiken? En heeft iemand hier een nummer van?

  84. Ik heb het zelfde probleem mijn S4 is ook snel leeg, de telefoon was vanavond meer dan 75 graden heet.

  85. Samsung S4 gekocht rond einde 2013. Eerste fase enkel gebruikt als telefoon+sms, dus zonder mobiele diensten. Rond maart 2014 begonnen met mobiele diensten en reeds vanaf dat ogenblik beginnen vaststellen hoe kort de werking van een volledig opgeladen batterij was. Eerst nog gedacht dat dit was door hoeveelheid energie nodig voor mobiele diensten en maar uiteindelijk toch ongelooflijk teleurgesteld geraakt omdat de gsm constant diende opgeladen. Zelfs speciaal oplader voor wagen gekocht. Eerste maal contact genomen met verkoper (FNAC Brussel), maar onmiddellijk reactie dat er op de batterij maar 6 maand garantie zit. Zo is het makkelijk natuurlijk. Dan verder gekeken op internet en toch vastgesteld dat er grote problemen zijn met dit type GSM en dit type batterij. Dan contact beginnen nemen met Service Point. Eerst Willebroeck, maar zou je gsm moeten achterlaten. Dan met Samsung Experience Center Brussel met melding dat ik er mag langsgaan voor nieuwe batterij. Mijn batterij is duidelijk opgezwollen, en wordt soms zeer warm (soms bij lang bellen, soms bij opladen). Bij gebruik mobiel internet voor +- 7 minuten, is de batterij van 100% opgeladen, onmiddellijk leeg en valt de gsm onaangekondigd, midden in bericht of in mailcheck gewoon uit. Ondertussen ook vastgesteld dat er in het scherm licht beweging is gekomen, mogelijks door de druk van de batterij. GSM werkt evenwel voor het overige nog goed. Ik ga woensdag naar de Samsung service point in Brussel en ben benieuwd of men de zaak zonder discussie zal oplossen. To be continued. PS: begrijp ook totaal niet waarom men de klant zo doet rondhollen. Waarom stuurt men niet gewoon een nieuwe batterij? Dat zou pas service zijn.

  86. I have the same problem with my battery. It gets very warm and sometimes the screen is flashing on and off. Battery get very fast low/ empty even i just charge for 100%.
    I went yesterday to the Samsung Center in Amersfoort to check my phone. The techinician told me “batterij is krom dus ik heb nieuw batterij nodig”. So i thought i will get a new battery for free but “helaas pindakaas” ik moet €30 betalen. Dus mijn problemen met mijn telefoon is niet opgelost. I hope i get a good reaction or advise tru this website!

  87. Ik heb mijn S4 nog geen 2 jaar (2 jaars abonnement) maar de telefoon was al enkele maanden héél snel leeg, soms moest ik het wel 3x per dag opladen (bij normaal tot veel gebruik).

    Zo’n 11 dagen geleden laadde het niet meer op en de telefoon werd heel erg heet, de batterij was duidelijk opgezwollen dus ik besloot het niet maar aan de oplader te leggen.
    Na online contact te hebben gehad met de klantenservice van Samsung middels hun Live Chat kreeg ik te horen dat het probleem ligt bij de batterij, na mijn telefoon, batterij- en adresgegevens te gegeven vermelde de klantenservice dat ik een nieuwe batterij binnen 5 tot 10 dagen gratis thuis kan verwachten.
    Vandaag, 9 dagen na toezegging, ontving ik de batterij in de bus.
    Helaas word de telefoon nog steeds heel erg warm als het aan de oplader zit en als ik probeer de telefoon aan te zetten gaat dat gepaard met haperend startmuziekje, mijn batterij icoon geeft 0% batterij capaciteit aan dus het lijkt niet te worden opgeladen.
    Mogelijk is er een oud model batterij geleverd of de telefoon is door het verhitten naar zijn grootje geholpen.
    Ik zal weer eens contact met Samsung opnemen

  88. erykah zegt:

    ik heb mijn telefoon vanaf september 2013 een jaartje ging dat prima maar na dat jaartje ging mijn batterij heel snel op en na een paar maanden was de batterij opgezwollen dus ik koop een nieuwe maar kort daarna was die ook opgezwollen ik heb in een jaartje tijd 3 batterijen moeten kopen ik vraag me nu af ligt het aan mij of is het de telefoon ??

  89. gerard zegt:

    Verleden jaar Samsung S4 zoom aangeschaft,
    na 3 kwart jaar accu steeds sneller leeg,
    Samsung gebeld en informatie-telefoniste zat heel verhaal te vertellen waar ik niet tussen kwam, en kwam neer dat ik telefoon moest opsturen en was ik 2 weken kwijt.
    Wel vreemd omdat het alleen probleem met accu is.
    Vond het geen klantvriendelijk gesprek.
    accu zou 2 jaar nog in garantie zijn na aankoop.
    vreemd dat dan hele telefoon moet worden opgestuurd.
    eerder hierover 2 à 3 mails erover verstuurd en nooit antwoord ontvangen.
    denk misschien aitem voor programma Kassa.

  90. Sonja zegt:

    Mijn Samsung S4 zoom nu ongeveer 1 jaar oud loopt zeer snel leeg de batterij is erg heet heb verleden week een nieuwe batterij aangeschaft en heb binnen een paar dagen hetzelfde probleem,

  91. D'haeseleer Marc zegt:

    Had ook oververhitte en opgezwollen batterij.
    Heb vorige week gebeld naar de technische dienst van Samsung in Brussel.
    1 week later nu en gratis batterij opgestuurd door Samsung.
    Hopelijk gn problemen meer nu

  92. Erwin Craps zegt:

    pff…
    Ik ben ondertussen aan, ik meen, mijn 4de batterij toe (over 3 jaar). Ze gaan 1 voor 1 stuk na +/- 1 jaar (niet noodzakelijk gezwollen).
    Mijn allereerste batterij had dit en nu de batterij die ik in juni 2016 heb gekocht.
    De batterij heeft een serienummer dat in de reeks valt van destijds in 2013….
    Een beetje erg triest is dat.

Laat wat van je horen

*