Het verhaal achter de Samsung Galaxy S4, een Nederlands reclamespotje, en uhm…

Iedere zichzelf respecterende telefoonmaker brengt niet alleen een nieuwe smartphone op de markt, maar licht deze ook toe – uiteraard in de vorm van een video waarin de ontwerpers en bedenkers aan het woord komen. Dit alles natuurlijk ondersteund door warme klanken.

Update: Als ik toch bezig ben filmpje te posten hier, kan de eerste Nederlandse televisiereclame voor de Galaxy S4 er ook nog wel bij!

Update 2: Oké, vooruit. Nog ééntje dan. Gangnam Style kennen we nu wel. Dus doet de Indiase tak van Samsung het tijdens de lancering van de Galaxy S4 allemaal nog een lichtjes over met S4 Samsung Style. En nee, dat is géén hoogtepunt. Maar wel grappig. Heel eventjes. Dus, Samsung India: beter niet zo, de volgende keer 😉

samsung-galaxy-s4-design-verhaal

In de onderstaande video wordt het verhaal achter de Samsung Galaxy S4 dus verteld, en zien we bevestigd dat het toestel niet bedoeld is als een revolutie. Evolutie is het sleutelwoord, en dat is ook logisch. Revoluties zijn nodig om succes te creëren. Succes continueren en uitbouwen gebeurt voornamelijk door evolutie – iets wat ook een fabrikant als Apple zal beamen.

In ieder geval benadrukt ook mevrouw Hyoungshin Park – product designer – dat het ontwerp van de Galaxy S4 vooral rationeel van aard is. Ze wijdt niet uit over hoe dit dan precies tot uitdrukking komt, maar het feit dat het toestel beschikt over uitbreidbare opslagcapaciteit, een verwisselbare batterij, en bovendien – in tegenstelling tot de meeste hedendaagse toptoestellen – erg goed repareerbaar is spreekt wel boekdelen.

Al met al is het een aardig filmpje, waar je als eindgebruiker niet veel wijzer van wordt. Maar wél een goed gevoel aan over houdt. En dat is ook fijn.

En dan nog de eerste televisiereclame voor ons eigen land:

S4 Samsung Style:

(via 1, 2, 3)

Reacties

  1. FransS zegt:

    Tenenkrullend die Indiase commercial. Wat kitscherig! En dan die danser met die natte plekken onder zn armen. Creepy!

Laat wat van je horen

*